image

Jak powinna wyglądać wizytówka naszej firmy ?

Jak powinna wyglądać wizytówka naszej firmy ?

Wizytówki to najczęstsza forma reklamy. Mieszczą się one nie tylko w torebkach, ale też w portfelach. Wiele ludzi biznesu nosi swoje wizytówki w kieszeni, tak aby mieć je zawsze pod ręką i przekazać je potencjalnym klientom. Przecież w każdym miejscu i o każdej porze mogą się nam one przydać. Warto jest więc postawić na taką formę reklamy, ponieważ jest ona najlepszym rozwiązaniem na rynku. Dobrze zaprojektowana wizytówka sprawi, że będziemy postrzegani jako osoba godna zaufania, z którą warto prowadzić interesy.

Co powinna zawierać wizytówka

Odpowiednio stworzona wizytówka powinna być skromna, ale tez posiadać podstawowe informacje. Przede wszystkim powinno znaleźć się na niej: imię i nazwisko oraz stanowisko właściciela wizytówki, nazwa firmy i jej logo, dane adresowe i kontaktowe. Są to podstawowe i najważniejsze informacje. Rzadko wykorzystywanym pomysłem jest dodawanie kodu QR. Jest to łatwe, szybkie i oryginalne rozwiązanie, ponieważ dzięki niemu posiadacz może szybko przenieść się na nasza stronę internetową.

Wizytówka jest najmniejszą reklamą dlatego też powinniśmy koniecznie się zastanowić nad tym co chcemy na niej umieścić. Pamiętajmy o jej przejrzystości. Musi być czytelna i zawierać minimum informacji. Należałoby też postawić na stonowaną kolorystykę i czytelna czcionkę. Treść musi być czytelna, jednak nie za duża, aby wizytówka była schludna.

Najważniejszym i najbardziej widocznym elementem na wizytówce powinno być logo i to właśnie ono powinno być punktem centralnym na kartoniku. Zazwyczaj logo umieszczane jest w lewym górnym rogu wizytówki ze względu na przyzwyczajenie do czytania od strony lewej do prawej.

Wybierzmy wizytówkę o oryginalnym kształcie. Jeśli na przykład zajmujemy się branżą odzieżową, możemy wybrać taką w kształcie małej sukienki, jeśli jest to branża motoryzacyjna to zdecydujmy się na taka w kształcie auta. Są one nie tylko oryginalne, ale na pewno przyciągną uwagę klienta. Pamiętajmy jednak aby zawsze wybierać papier o odpowiedniej sztywności, im wyższa gramatura tym lepiej. Obecnie również bardzo popularne jest dodawanie zdjęcia naszej twarzy. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że rozmówca nas zapamięta.

Pamiętajmy, że bardzo istotna kwestia jest także jakość druku. Niektóre firmy decydują się na wykonanie wizytówek z różnych niestandardowych materiałów takich jak PCV, metal czy drewno. Jednak często nie mieści się w portfelu i wizytowniku, po czym ląduje w koszu na śmieci lub w zapomniana w szufladzie.  Jeśli pracujemy z ludźmi, staramy się pozyskać nowych klientów lub kontrahentów, to musimy w jakiś sposób ułatwić im kontakt z nami. Wizytówka jest wiec idealna forma reklamy. Dzięki nim klient nie tylko nas zapamięta, ale również będzie mógł podzielić się nią ze znajomymi czy rodzina.  Pamiętajmy aby zawsze mieć przy sobie kilka lub kilkanaście wizytówek. Zdarza się także, że ktoś poprosi o kilka wizytówek, bo chce przekazać je znajomym lub rodzinie, warto jest więc mieć przy sobie ich zapas.