image

Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia ulotek reklamowych.

Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia ulotek reklamowych.

Ulotki to najczęściej wybierana forma reklamy. Każdego dnia pojawiają się nie tylko w naszych skrzynkach pocztowych, ale możemy je również zobaczyć w każdej firmie, a nawet na ulicach. Na rynku pojawia się ogromna ilość pracy przy roznoszeniu ulotek.

Najczęściej popełnianym błędem przy tworzeniu ulotek jest brak prostoty. Dzisiejsze ulotki posiadają ogromną ilość informacji i grafiki. Niestety większość grafików przechodzi własne granice i umieszcza w nich dosłownie wszystko, między innymi duże fonty, małe fonty, bardzo dużo zdjęć, haseł, sloganów i nieczytelnego tekstu. Ulotka w takim wykonaniu nie jest zachęcająca dla klienta.

Kolejnym również częstym błędem jest kolorystyka, a raczej brak jej spójności. Graficy wykonujący takie projekty nie zdają sobie sprawy, że umieszczenie kilku przeróżnych kolorów na jednej stronie, wcale nie wygląda dobrze. Często dobierają oni kolory bez jakiejkolwiek spójności, co przynosi odwrotny niż zamierzony efekt.

Ważnym czynnikiem przy tworzeniu ulotek reklamowych jest font. Font jest to nic innego jak czcionka, która jest podstawa w tworzeniu idealnej reklamy. Bardzo często zobaczymy na jednej z ulotek kilka różnych fontów, co wcale nie wygląda dobrze. Są to za małe lub po prostu nie wyraźne  czcionki, które zamiast przyciągać czytelników, po prostu ich nie interesuje. Przy tworzeniu ulotek powinniśmy pamiętać, że ludzie nie chcą czytać drobnego druczku, ale nie interesują ich także fikuśne litery. Musimy więc znaleźć złoty środek w doborze fontów.

Naga kobieta. Często właściciele różnych firm stawiają na skąpo ubraną kobietę. Reklamują one nie tylko nowe auta, ale również kebaby czy części do telefonów komórkowych. I tu pojawia się pytanie: co półnaga kobieta ma wspólnego z kebabem czy telefonem komórkowym? Owszem, niema nic. Jest to po prostu błędne myślenie, pracodawcy biorą przykłady  z teledysków, jednak nie tędy droga. Zdjęcie nagiej kobiety na ulotce na pewno nie pomoże sprzedać niczego.

Z czym jeszcze możemy się spotkać równie często? Z błędami technicznymi. Takich błędów są tysiące na przykład zły format, brak marginesów, niska rozdzielczość plików czy tez profile kolorystyczne. Pamiętajmy również, że bardzo ważną rolę odgrywa treść ulotki. Powinna ona zawierać przede wszystkim dane firmy, dane kontaktowe i krótki opis usług naszej działalności. Dodatkowo możemy dodać linki do stron i portali firmy. Nie wskazane jest dodawanie historii firmy czy szczegółów cenowych. Lista tworzy się długa, a ulotka przestaje być atrakcyjna i nie zachęca do zapoznania się z nią.

Błędów popełnianych przy tworzeniu jest ogromna ilość, warto jest więc zapoznać się z zasadami tworzenia idealnej ulotki. Na pewno musi być ona nie tylko oryginalna, ale musi tez zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z usług naszej firmy. Warto jest więc postawić na prostotę, ponieważ więcej wcale nie znaczy lepiej. Skorzystajmy więc z usług profesjonalisty, by nie popełniać tych gaf.